Všeobecné obchodní podmínky
Milí návštěvníci webových stránek www.DotekyZeMe.cz (dále také jen "web" nebo "webové rozhraní" nebo "webová stránka"), nyní se nacházíte na stránce se všeobecnými obchodními podmínkami pro on-line prodej našich obrazů, produktů s jejich motivem a keramických výrobků přes výše uvedený web (dále také jen "VOP").
Tyto VOP potřebujete mít k dispozici před tím, než kliknete na objednávací tlačítko. Přečtěte si je proto, prosím, pečlivě. Před vlastní objednávkou totiž zaškrtáváte i políčko "souhlasím s obchodními podmínkami". Pokud si VOP přečtete, bude váš klik opravdu souhlasem.
Obsah VOP
- Základní údaje o prodávajícím
- Důležité pojmy, aby bylo zřejmé, o čem se zde píše
- Obecná ustanovení
- Uživatelský účet
- Jak na objednávku a uzavření Smlouvy
- Cena zboží a jak s placením?
- Přeprava a dodání zboží?
- Odstoupení od Smlouvy
- Práva z vadného plnění a záruka
- Vyřizování stížností, řešení spotřebitelských sporů
- Ochrana osobních údajů, obchodní sdělení a cookies
- Závěrem
1. Základní údaje prodávajícím
Jiří Kameník
místem podnikání: Hluboké u Kunštátu 9, 679 72 Kunštát
IČO: 19512279
datovka: rffs59h
e-mail: info@dotekyzeme.cz
Jsem zapsán v Živnostenském rejstříku.
Nejsem identifikovanou osobou ani plátcem DPH.
Adresa místa podnikání je zároveň doručovací adresou. Na uvedeném e-mailu jsem vám k dispozici pro běžnou komunikaci i pro případné vyřizování podnětů a reklamací.
V dalším textu vystupuji už jen jako "prodávající" a webové rozhraní budu nazývat též jako "obchod".
2. Důležité pojmy, aby bylo zřejmé, o čem se zde píše
KDO JE KUPUJÍCÍ?
Kupujícím je ten, kdo se mnou prostřednictvím webového rozhraní uzavře kupní smlouvu, kterou koupí některý z produktů nabízených na webu (dále také jako "Smlouva").
I když předpokládám, že typickým kupujícím bude spotřebitel, může být kupujícím samozřejmě i podnikatel (podnikající fyzická osoba – OSVČ anebo právnická osoba, např. s.r.o. nebo akciová společnost).
KDO JE SPOTŘEBITELEM?
Spotřebitelem se podle zákona rozumí fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání. Pokud jste fyzická osoba a do objednávky uvedete IČO, budu mít za to, že Smlouvu uzavíráte jako podnikatel, ne jako spotřebitel.
CO JE SPOTŘEBITELSKÁ SMLOUVA?
Je to Smlouva, ve které jako kupující vystupuje spotřebitel. Spotřebitel má v mnoha případech výhodnější postavení než ostatní kupující. Pokud se některé právo týká pouze spotřebitele, je to ve VOP výslovně uvedeno (tj. místo "kupující" je uvedeno "spotřebitel" a místo "Smlouva" je uvedeno Spotřebitelská smlouva").
CO JE SMLOUVA UZAVŘENÁ DISTANČNÍM ZPŮSOBEM ?
Jedná se o Smlouvu, která je uzavřena prostřednictvím PROSTŘEDKŮ KOMUNIKACE NA DÁLKU, tj. je uzavřena, aniž bychom se museli osobně potkat, neboť k jejímu uzavření využíváme webové rozhraní. Náklady spojené s použitím prostředků komunikace na dálku (zejména náklady na internetové připojení a případné telefonní hovory) si jako kupující hradíte sami a neliší se od běžné sazby účtované vaším operátorem, resp. poskytovatelem internetového připojení. Učiněním objednávky výslovně souhlasíte s použitím prostředků komunikace na dálku.
JAKÝMI PRÁVNÍMI PŘEDPISY SE SMLUVNÍ VZTAH MEZI NÁMI ŘÍDÍ?
Jsou to platné právní předpisy – zejména zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále také jen "NOZ") a v případech, kdy je kupujícím spotřebitel, je to i zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
3. Obecná ustanovení
3.1. Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat ve Smlouvě a mají pak přednost před ustanoveními VOP.
3.2. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
3.3. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
4. Uživatelský účet
4.1. Na základě registrace, kterou provede kupující na webové stránce, může přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále také jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
4.2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží považuji za správné.
4.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do svého uživatelského účtu.
4.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
4.5. Jakožto prodávající mám možnost zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 3 roky nevyužil, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti vyplývající ze Smlouvy (včetně VOP).
4.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
5. Jak na objednávku a uzavření Smlouvy
5.1. Webové rozhraní obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení jejich cen. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít Smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
5.2. Webové rozhraní obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží kupujícímu v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
5.3. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
5.3.1. objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
5.3.2. způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
5.3.3. informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
5.4. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Dokončit objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále také jen „elektronická adresa kupujícího“).
5.5. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
5.6. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež prodávající zasílá kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.
6. Cena zboží a jak s placením
6.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s balením a dodáním zboží dle Smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
- v hotovosti v místě osobního předání zboží sjednaném prodávajícím a kupujícím; V takovém případě je kupní cena splatná při převzetí zboží;
- dobírkou v místě předání zboží určeném kupujícím v objednávce; V takovém případě je kupní cena splatná při převzetí zboží;
- bezhotovostně klasickým převodem na účet Prodávajícího č. 2002609003/2010, vedený u společnosti Fio banka, a.s. (dále také jen „účet prodávajícího“); V takovém případě je kupní cena splatná do 5 pracovních dnů od uzavření Smlouvy. Nezapomeňte, prosím, uvést příslušný variabilní symbol, aby mohla být platba rychle spárována a zboží co nejdříve odesláno. Cena je zaplacena v okamžiku, kdy je kupní cena připsána na bankovní účet prodávajícího. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
6.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
6.3. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
6.4. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu fakturu. Prodávající není plátcem daně z přidané hodnoty. Fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
6.5. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
7. Přeprava a dodání zboží
Osobní převzetí zboží kupujícím
7.1. K předání a převzetí zboží může dojít osobně na adrese Hluboké u Kunštátu 9, případně na jiném místě sjednaném prodávajícím a kupujícím. V takovém případě je kupující povinen dodržet sjednaný datum a čas.
V takovém případě může kupující uhradit kupní cenu předem převodem na účet nebo v hotovosti. V případě hotovosti je třeba, aby si kupující připravil přesnou částku.
Dodání zboží na místo určené kupujícím
7.2. Kupující si může zvolit doručení zboží prostřednictvím přepravní společnosti Zásilkovna, a to buď na výdejní místo nebo na adresu.
7.3. V případě obrazů si kupující může zvolit zaslání prostřednictvím přepravní společnosti (dle volby prodávajícího, například TopTrans) nebo All Inclusive: osobní dovoz obrazu (součástí tohoto způsobu dopravy je také zavěšení obrazu, více informací najdete zde).
7.4. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v souladu s čl. 7.2. a 7.3. VOP, je kupující povinen zboží při dodání převzít.
7.5. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
7.6. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
8. Odstoupení od Smlouvy
8.1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od Smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu.
8.2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 8.1. VOP či o jiný případ, kdy nelze od Smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od Smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem Smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od Smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od Smlouvy může kupující využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od Smlouvy může kupující zasílat na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího info@dotekyzeme.cz .
8.3. V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 8.2 VOP se Smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od doručení odstoupení od Smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od Smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
8.4. V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 8.2 VOP vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od Smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od Smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
8.5. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
8.6. V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od Smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od Smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
8.7. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od Smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
9. Práva z vadného plnění a záruka
9.1. Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými právním i předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2112 a § 2161 až 2174 NOZ.
9.2. Práva ze záruky se řídí zejména ustanoveními § 2113 až 2117 NOZ.
9.3. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady. Je-li kupující Spotřebitelem, pak v případě, že se vada projeví do 6 měsíců od převzetí, má se za to, že produkt byl vadný již při převzetí. Je-li kupující Spotřebitelem, odpovídá prodávající i za to, že se vady nevyskytnou v záruční době, která činí 24 měsíců od převzetí zboží. Není-li kupující Spotřebitelem, odpovídá prodávající pouze za vady, které má produkt při převzetí.
9.4. Prodávající zejména odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
9.4.1. má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě uveřejněné reklamy,
9.4.2. se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
9.4.3. zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
9.4.4. je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
9.4.5. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
9.5. Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud by před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo by vadu sám způsobil. Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se nevztahují na vady způsobené nesprávným užíváním produktu.
9.6. Reklamaci je třeba uplatnit bez zbytečného odkladu po zjištění vad. O reklamaci je vhodné prodávajícího předem informovat i e-mailem zaslaným na adresu info@dotekyzeme.cz . Je žádoucí, aby kupující k reklamaci přiložil i fakturu či jiný doklad o koupi, popis reklamované závady a návrh řešení reklamace. Reklamaci prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů, pokud se výslovně nedohodne s kupujícím jinak. O uplatnění a vyřízení reklamace obdrží kupující písemné potvrzení v elektronické formě.
10. Vyřizování stížností, řešení spotřebitelských sporů
10.1. Máte-li k uzavřené Smlouvě, jejímu plnění či činnosti prodávajícího nějakou stížnost, zašlete ji prosím na elektronickou adresu info@dotekyzeme.cz .
10.2. Prodávající podniká na základě živnostenského oprávnění, kontrolním orgánem je příslušný živnostenský úřad, dohled nad dodržováním předpisů o ochraně spotřebitelů provádí Česká obchodní inspekce. Dodržování předpisů o ochraně osobních údajů dozoruje Úřad pro ochranu osobních údajů. I na tyto orgány se můžete obrátit se svými stížnostmi.
10.3. Pokud mezi prodávajícím a Spotřebitelem dojde ke spotřebitelskému sporu, má Spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem mimosoudního řešení podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je Česká obchodní inspekce. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz . Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů on-line, Která je zřízena Evropskou komisí na webové adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
10.4. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 NOZ.
10.5. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) NOZ.
11. Ochrana osobních údajů, obchodních sdělení a cookies
11.1. Ochrana osobních údajů je řešena samostatným dokumentem.
11.2. Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího.
11.3. Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího ze Smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.
12. Závěrem
12.1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem.
12.2. Volbou práva dle čl. 12.1 VOP není Spotřebitel zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
12.3. Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
12.4. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
12.5. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
12.6. Prodávající je oprávněn tyto VOP jednostranně měnit, pro kupujícího však vždy platí text obchodních podmínek účinný v okamžiku odeslání objednávky. Tato verze VOP je v textové podobě ve formátu pdf přiložena k e-mailu potvrzujícím přijetí objednávky.
12.7. Kontaktní údaje prodávajícího:
- adresa elektronické pošty: info@dotekyzeme.cz ,
- adresa pro doručování Hluboké u Kunštátu 9, 679 72 Kunštát,
- telefon na zákaznickou podporu: +420 606 941 436.
12.8. Tyto VOP jsou účinné od 1.4.2024.